موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

پندهای عارفانه / دوری از دنیا و هوا پرستی

سبحــــان | دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۴ ب.ظ

دورى از دنیا و هواپرستى؛
۱. اى عزیزان من! کوشش بى جا براى دنیا مکنید که به غیر روزى خود نتوانید رسید.
۲. اى عزیزان من! غم و غصه دنیا را به خود راه ندهید که زیان دارَیْن است.
۳. اى عزیزان من! از هوا پرستى کناره گیرید تا همه چیز به شما داده شود.
۴. اى عزیزان من! آنچه در هوا پرستى میخواهید در ترک هوا براى شما پیدا مى‏شود.
۵. اى عزیزان من! نفس را نباید زیاد در فشار گذاشت تا سر از فرمان برکشد، بلکه باید همه لذایذ را به طور اعتدال به او داد و در اولین قدم، لذت شرک جلى و معصیت خدا را از او قطع نمود تا کم کم پس از مدتى رام شود، سپس کم کم دست به امور دیگر زد، اما باید بدانیم که این کار نه امرى است به صورت آسان، بلکه امرى است بس مشکل، اما چون به تدریج انجام گیرد کار به جایى رسد که نفس در اطاعت‏ شما باشد.
۶. اى فرزندان من! در امر شیطان هم همین موضوع را مراعات کنید و به اطاعت‏ واجبه و ترک معصیت بپردازید، چون قدرى به قدرت معنویتان افزوده شد به مستحبات و ترک مکروهات بپردازید و هکذا ...


پند نامه سعادت، رساله وصایا

حضرت آیت الله على پهلوانى تهرانى (قدس سره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی