موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

پندهای عارفانه / عمل به وظیفه

سبحــــان | سه شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۱:۲۳ ب.ظ

عمل به وظیفه؛

۱. اى عزیزان من! همیشه در فکر آن باشید [که‏] وظیفه خود را انجام دهید در هر لباس و با هر کس و در هر مقام، نه تملّق به کسى گوئید و نه در فکر آن که تملّق از کسى بشنوید نسبت به خود.
۲. اى عزیزان من! از جوانى دل خود را در تمام جزئیات و امور [زندگى‏] محکم نگاه دارید تا در پیرى [هم‏] بتوانید چنین باشید.
۳. اى عزیزان من! از کوچکى [همیشه‏] این اندیشه را در سر داشته باشید که تمام قدرت‏ها در کف عنایت حق است، هیچ کس نمى‏تواند اگر خدا نخواهد به من صدمه‏ اى زند، من باید به وظیفه ‏ام عمل نمایم، ولو عالَم با من دشمن شوند. اگر چنین شدید آن وقتى که به مقام و ریاست رسیدید یا آن که وظیفه بزرگى پیش شما آمد از عمل به آن باکى ندارید.
۴. اى عزیزان من! بشر را یک مردن است، در راه وظیفه باشید بهتر است، یا بر خلاف وظیفه؟
۵. اى عزیزان من! هر قدمى را که براى کارى یا فردى و یا خود بر مى ‏دارید نظرتان انجام وظیفه فردى یا اجتماعى و یا عملى باشد.



پند نامه سعادت، رساله وصایا

حضرت آیت الله على پهلوانى تهرانى (قدس سره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی