موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

موسوی یاسوجی

پندهای عارفانه / پیروی از انبیاء و اولیای الهی

سبحــــان | دوشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۳، ۰۹:۳۰ ب.ظ

پیروى از انبیاء و اولیا الهى‏
۱. اى عزیزان من! چون به این‏ اندیشه پا فشارى نمودید و به قدر استعداد خود به خدا آشنائى پیدا نمودید، خواهید فهمید (در هر اندازه از معرفت خدا باشید) بالاتر از شما باید موجود باشد (زیرا درک مى‏ کنید مطالبى را، ولى بطور ناقص، یا آنکه چیزى را درک مى‏ کنید و چیزى را نمى‏ دانید) تا نواقص و ندانسته‏ هایتان را به شما بگوید، خداوند هم طبیبى کامل و آشنائى مقرب را در میان خلائق گذارده تا رفع امراض و دردهاى بشر را بنماید تا کسى نگوید نمى ‏دانستم. آن‏ها کیانند؟ انبیاى گرام و اولیاى عظام (ع) وابستگان به حق یا به منبع وحى [مى‏ باشند].

۲. اى عزیزان من! باید پس از شناسائى ایشان (انبیا، و اولیاء (ع)) سرپیچى از فرامین آنان را کنار گذاشته و به گفتار و اعمال و رفتارشان عمل نمایید تا طریق فطرت [را] که خود شناسى و خدا شناسى است پیموده باشید.
۳. اى عزیزان من! هر چه براى بشر از سعادت دنیوى و اخروى و ملکوتى به‏ دست مى‏آید، از این راه است. دست از دامانشان بر مدارید.



پند نامه سعادت، رساله وصایا

حضرت آیت الله على پهلوانى تهرانى (قدس سره)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی